Pop tv je v četrtek zvečer pripravil svoje prvo soočenje v predvolilni kampanji za predčasne volitve. Povabljeni so bili številni, a ne vsi, ki lahko mešajo štrene na volitvah. Piratov in Združene levice ni bilo, prav tako ne Igorja Šoltesa, za katerega vedno bolj kaže, da je že tako odpisan in zadovoljen s svojim položajem evro poslanca. Bili pa so Dejan Židan, Zoran Janković, Ljudmila Novak, Miro Cerar, Karl Erjavec, Alenka Bratušek, Franc Bogovič in politik, ki ima v petek zmenek z zavodom za prestajanje kazni zapora, Janez Janša.

V soočenju pa je sodelovala še ena zelo pomembna oseba, ki ni zmogla obdržati svoje nevtralnosti, iskati razlike med kandidati in jih predstavljati volilcem, ki se na koncu morajo sami odločiti, komu nameniti svoj glas, voditeljica Petra Kerčmar. Problem tega soočenja je vsekakor bila voditeljica, a tudi format sam, ko se je vse skupaj prelevilo v zabaven šov, v katerem so bili politiki predstavljeni kot nesposobni amaterji, ki jim mora voditeljica soliti pamet in skakati v besedo. Nekako v smislu resničnostnih šovov, ki tudi delujejo na podobni ravni, se pravi da množice najdejo ljudi, nad katerimi se lahko zgražajo in jih obsojajo. Prav takšen medijski pristop je soodgovoren za nezaupanje v politiko in apatijo množic, ko se sicer sposobni ljudje v takšen cirkus nočejo spuščati.

Da Petra Kerčmar očitno verjame, da je pot naprej za Slovenijo v nižjih davkih in bolj ekonomsko liberalni politiki, ni nič narobe, narobe pa je, ko skozi vodenje svoje mnenje vsiljuje kot edino zveličavno resnico. Volivci bodo že sami presodili, ali hočejo višje davke, razbremenitev gospodarstva, zasebno šolstvo, državno lastnino, razprodajo le te in tako naprej. Voditelj takšnega soočenja mora postavljati vprašanja in ne vsiljevati svojega mnenja, vprašanja pa morajo biti takšna, da se čim bolj razjasnijo razlike med kandidati.

Velik problem takšnih soočenj je tudi število kandidatov. Preprosto ostane premalo časa, da povedo kar bi morali. Po drugi strani lahko tisti, ki nimajo ničesar za povedati, ostanejo skriti za poceni parolami. Še več, na koncu so vsi prisiljeni v poceni slogane, kratke stavke tipa, nočemo višjih davkov ali znižali bomo brezposelnost ali ne bomo prodali Mercatorja. Da bi lahko razložili kako to mislijo narediti, bi potrebovali veliko več časa. A potem bi tudi soočenja trajala po nekaj ur.

Kakorkoli, zadnja javnomnenjska anketa Ninamedie Stranki Mira Cerarja napoveduje bleščečo zmago. V tem trenutku sem vedno bolj v dvomu, da soočenja, kakršno je bilo četrtkovo na Pop tv, lahko radikalno spremenijo raven podpore kateremukoli kandidatu. Sploh še, ko je na sporedu tudi nogomet. Večini se mora takšen spektakel namreč zagabiti in prevladajo že prej zgrajena mnenja. Ampak potem, bo že čas pokazal, ali celo takšne predstave kot včerajšnja ne vplivajo odločilno na podporo.

Advertisements