Zavezništvo Alenke Bratušek se po podpori giblje nekje na meji praga za vstop v Državni Zbor in v tem trenutku ni jasno, ali bo predsednici vlade uspelo preseči 4%. Konkurenca je huda, predvsem v Miru Cerarju, povrhu pa se mora spopadati še s stranko, iz katere je izšla, s Pozitivno Slovenijo. Zaradi tega se glasovi drobijo in možnosti so še manjše.

In kaj narediš, če ti kaže slabo in je pomemben vsak glas? Agresivno se podaš v spopad za volivce, udariš na populistične note in upaš na najboljše. Seveda populizem, poskus ugajanja večini, ni samo slab.

Vlada Alenke Bratušek je po prodaji Mercatorja zamrznila postopek prodaje 15 podjetij, kar je s stališča predvolilne kampanje predvsem priklanjanje nacionalnemu interesu in želji mnogih, da do razprodaje ne bi prišlo. Ob strankah, kot sta SD in Združena Levica, ki privatizaciji nasprotujeta bolj ostro, je potreben kar oster korak, da se prikažeš, četudi le za kratek trenutek, kot branik podjetij v državni lasti, celo nasprotnik prehitri privatizaciji. Vlada Alenke Bratušek je ta oster korak naredila.

Ker se je del slovenske RKC očitno postavil za Janšo in ker je med mnogimi tradicionalnimi volivci strank, ki se uvrščajo na levo sredino, kaj takšnega lahko edino povod za zgražanje, je pisanje v Vatikan z opozorilom o po njenem mnenju neprimernih potezah slovenske RKC, še en poskus ugajanja. Če ima SDS svoje volivce in svojo bazo, ki jo lahko z govorjenjem o Janši in njegovem po njihovem mnenju neupravičenem bivanju v zaporu mobilizira, je to možno tudi na drugi strani. Postaviti se v bran ločitvi cerkve in države, proti kritikam RKC v Sloveniji na račun sodstva, pomeni zavzeti pozicijo, ki prinaša glasove. Kako se bo na pisanje Alenke Bratušek odzval Vatikan, je pri tem povsem nepomembno.

Na koncu lahko takšna predvolilna strategija še celo uspe in prinese tistih nekaj glasov, potrebnih za vstop v DZ. Namreč, očitno je, da je nenehno ponavljanje tistih nekaj pozitivnih rezultatov vlade Alenke Bratušek (sanacija bank, gospodarska rast, izogib trojki) bolj kot ne podobno govorjenju zidu. Igranje na bolj čustven odziv ima lahko bolj pozitiven učinek na podporo.

Advertisements