Opažam, da se pojavlja pomembna delitev, ki utegne še kako usodno vplivati na politična razmerja. Na eni strani so tisti, ki si želijo čim več povezovanja, padec meja, skupne institucije, ki odločajo o življenju v različnih državah, tudi skupne valute, prost pretok delovne sile, kapitala, dobrin in krčenje suverenosti posameznih držav. Na drugi strani so tisti, ki želijo okrepiti nacionalne države in njihovo suverenost in nočejo, da bi nadnacionalne institucije odločale o njihovi usodi, želijo tudi nadzor nad mejami in nad tem, kdo lahko pride in živi in dela v njihovih državah.

To delitev vidimo v primeru britanskega izhoda iz Evropske Unije, v Trumpovem poudarjanju, da ZDA morajo biti na prvem mestu, v Orbanovem postavljanju ograje na južno mejo in v številnih nacionalističnih gibanjih po Evropi. Na drugi strani so ljudje, ki o tem nočejo niti slišati in imajo alergijo na nacionalizem. Vidimo lahko, da bi eni radi ohranili belo raso, svojo nacionalnost, kulturo, čim bolj čisto, drugi bi radi čim več odprtosti, raznolikosti, multikulturalizem, mešanje ras, religij, nacionalnosti.

To delitev lahko vidimo v odnosu do beguncev in migrantov. Ena v njih vidi nepredstavljivo grožnjo, druga veliko priložnost. Obe strani sta pri tem naivno enostranski, saj imajo migracije tako pluse, kot tudi minuse. Okoli te delitve se vedno bolj povezujejo politične sile, pri čemer so liberalne in socialistične sile za odprtost, konservativne pa za zaprtost. Prve vedno bolj delajo na globalnem imperiju brez meja, druge se želijo zapreti za svoje meje, čeprav to ne pomeni, da se želijo odpovedati trgovini in pretoku ljudi, predvsem v obliki turizma.

Najbolj bomo to delitev videli v ameriški kampanji med Trumpom in Clintonovo, bo pa vedno bolj prisotna tudi drugod, tudi v Sloveniji, čeprav verjetno v bolj omiljeni verziji, saj Slovenija ni soočena z velikim pritokov migrantov in beguncev, ki bi tu želeli ostati, resnici na ljubo pa slovenska družba ni navajena na neodvisnost in je zato bolj prirpavljena podrejati se zunanjim centrom moči.

Advertisements