Manj kot deset dni je minilo, odkar je ABC News Hillary Clinton nameril kar 12 % prednosti. Privrženci Hillary Clinton, in teh je ogromno tudi v ‘neodvisnih medijih’, so skorajda razglasili Trumpov konec. Hillary, da sploh ne vodi več kampanje in da se posveča podpori demokratskim kandidatom za kongresnike. Trump, da le še nemočno laja, kako bo premislil, če bo priznal svoj poraz, medtem ko se njegova kampanja sesuva.

Toda pozornemu opazovalcu ni mogla uiti razlika v podpori, ki so jo obema kandidatoma namerile različne raziskave javnega mnenja. Večji mediji so skorajda vsi prikazovali veliko prednost Hillary Clinton. Toda potem so bili tu še drugi, ki so kazali na izenačen boj.

Dnevi so minevali. Vmes so Hillary znova v obraz počili emaili. Mislila je, da ima to že za seboj, a v razpletu, ki nam kaže, kakšni neumneži dejansko vladajo svetu, se je tema na velika vrata vrnila. Dejansko je veliko vprašanje, če bo ta nova epizoda imela kakšen poseben vpliv na podporo obema kandidatoma. Američani so že vse slišali. Je pa jasno, da prihaja ta udarec v zelo priročnem času,  da lahko zakrijejo manipulacije raziskav javnega mnenja. Namreč, razlika med kandidatoma se je po merjenih javnega mnenja  s strani večjih medijskih hiš začela hitro krčiti. Prvega novembra je ABC tako ugotovil, da sta povsem izenačena. Tega resnično ni mogoče pojasniti drugače, kot da so tedaj, ko so nekaj dni prej prikazovali ogromno razliko, lagali, da bi s tem od volitev odvrnili Trumpove privržence.

Če si pogledamo LA Times, ki vsakodnevno postreže s svojim merjenjem podpore, lahko vidimo, da je razlika med kandidatoma ves čas bila precej izenačena. Podobno Rasmussen in IBD/TIPP. Jasno je, komu lahko bolj zaupamo.

Večje ameriške medijske hiše so se že zdavnaj postavile na stran Hillary Clinton. Izvedeli smo celo, da je Donna Brazile, ki je zdaj sicer začasna predsednica demokratske stranke, dala odpoved na CNN-u, po razkritju Wikileaks, da je taboru Hillary Clinton razkrila vprašanja pred marčevsko debato z Bernijem Sandersom. Še en dokaz več, kako so tudi mediji pomagali spodkopavati Sandersa. V boju s Trumpom je le še huje, še posebej, ker ta niti znotraj republikanske stranke ne uživa polne podpore. Vodstvo že komaj čaka, da se ga znebi.

Zaradi tega je zelo težko zaupati ne le poročanju večjih ameriških medijev, ampak tudi njihovim raziskavam javnega mnenja. Zdaj bodo morebiti celo trdili, da je ponovni izbruh afere z emaili, kriv za izenačeno podporo, čeprav je jasno kot beli dan, da je ta bila že prej izenačena. Zato je težko napovedovati razplet te tekme. Zmaga Hillary Clinton ni neizogibna, čeprav se zdi bolj verjetna. Pomembne so namreč ključne države, od katerih lahko Trump zmaga na Floridi, v Severni Karolini in Ohiu, a še vedno ne dobi dovolj, da bi premagal tekmico. Moral bi dobiti še Pennsilvanijo ali Virginio, pri tem pa ne bi smel dopustiti nobenega presenečenja, recimo v Nevadi in Arizoni. Da bi zmagal povsod, se zdi zelo težko, ker če v taboru Hillary Clinton kaj razumejo, je to, kako zmagovati v pomembnih državah. To so dokazali že v boju z Bernijem Sandersom.

Na žalost se pri napovedovanju razpleta ne morem zanašati na ameriške medije, ki povsod očitno navijajo za enega od kandidatov.

 

Advertisements