Ob umoru nekega igralca in posledičnih ugibanjih o njegovi spolni usmerjenosti in širjenju vseh vrst rumenih tračev, se moramo vprašati, kakšno moč sploh imajo mediji v našem modernem svetu. Odgovor ni preprost.

Citiral bom Tina Mamića, predsednika Združenja novinarjev in publicistov, ki je čivknil:

Umor igralca je razgalil dvoje: izjemno moč homolobija in popolno skorumpiranost slovenskih medijev.

V svojem nastopu za VV faktor je Mamić dejal, da imajo mediji v Sloveniji veliko moč in da je zaradi njih Miro Cerar doživel takšen uspeh kot ga je. Spomnimo se, da je Cerar resnično prišel z nič in z instant stranko, brez pravega programa, pometel s konkurenco.

Ob rob debatam o umoru nekega igralca, lahko dodamo le to, da tudi če bi kdorkoli želel uvajati cenzuro, mu to ne bi uspelo. Vidimo lahko, da se razni trači širijo brez omejitev. Širili bi se tudi, če bi res, po željah nekaterih, obstajalo ‘odgovorno’ novinarstvo, ki takšnih tragedij ne bi zlorabljalo za razburjanje javnosti in posledično za nabiranje klikov in prodajo časopisov. Resnica je torej takšna, da v tej državi, v teh časih, ne obstaja nek monoliten novinarski ceh, ki bi lahko po svoji volji določal, kaj bo javnost vedela in kaj ne. Medijski svet je razbit in zasleduje različne interese in ne da se ga obvladovati. Razen tega imamo množice posameznikov, ki lahko po spletu širijo svoja razmišljanja.

Zdaj, res je tudi, da imajo mediji s svojim mrhovinarstvom moč koga spraviti do samomora ali na psihiatrijo, kar se je v preteklosti že zgodilo.  Še bolj pa je res, da ne morejo ustaviti pretoka informacij.

Nazaj k Mamiću. Imam namreč občutek in mislim, da me ta ne vara, da Mamić meni, da v Sloveniji mediji držijo stanje zacementirano tako, da vsaj na politični ravni, ne more zmagati njemu ljubša opcija. Toda to preprosto ni res. Recimo, problem Janeza Janše ni, da bi ga na vsakem koraku cenzurirali in kritizirali. Ne, on ima dovolj kanalov, da lahko mirne volje spravi svoje misli med državljane. Njegov problem je, da ga prav zaradi njegovih besed in dejanj večina Slovencev ne mara. Ker so ga slišali in jim ni bil všeč. Pika. Saj, to ni samo njegov problem. Spomnimo se drugih politikov, ki so jih državljani zasovražili in jim nikakršen PR ni mogel več pomagati. Verjetno bo tako končal tudi trenutni predsednik vlade, Miro Cerar.

Cerar. Zakaj je zmagal? Ker so ga mediji promovirali? Eh, Razlaga je preprosta. Večina državljanov je želela nekoga novega, sploh pa ni hotela Janše. Cerar je bil prej že dokaj prepoznaven, s številnimi nastopi v medijih. V predvolilnem boju se je dobro predstavil in volivci so potem pač drli k njemu. Mogoče, če bi kampanja potekala še kak mesec, bi h komu drugemu.

O moči medijev, da vplivajo na ljudi, ne smemo pretiravati. Dokaj enostavno je utrjevati že prisotne stereotipe, zelo težko pa prepričevati v nekaj, kar ne verjamejo. Spomnimo se le begunsko migrantske krize.

Advertisements