Nobena skrivnost ni, da noben medij ni povsem objektiven. Če je lastnik nekega časopisa konservativec, bo zahteval, da se propagira konservativne vrednote in težko, da bo kot komentatorja zaposlil socialista. Tudi težko, da bo socialist težil temu, da postane komentator pri konservativnem časopisu. Potem niso potrebni posebni pritiski, da novinarji pišejo tako, kot lastnik zahteva, saj večinoma verjamejo v iste stvari.

Ampak potem pridemo do aktivizma. Se pravi, jasno je, da komentatorji prodajajo svojo ideologijo, pogled na svet, vrednote, toda v normalnem medijskem prostoru bi moralo biti tudi tako, da se skuša vsaj novice predstavljati čim bolj objektivno. Da se ne laže in zavaja. Da bralec ve, to je komentar, razmišljanje urednika, celo blog, to drugo pa je novica, poročanje s terena. Da gledalec ve, da mu bo v komentarju novinar solil pamet, a da mu bo hkrati tudi povedal, da je cesta v Spodnje Topolovce stala milijon evrov in ne bo, ker je na oblasti njegov prijatelj, trdil, da je bila cena zanjo le pol milijona.

Novinarji bi morali vedno ohranjati nekaj distance do tega, o čemer govorijo. S tem bi jim bilo lažje zasledovati resnico. Kajti, ko enkrat postanejo aktivisti, ko se torej aktivno zavzemajo za točno določeno rešitev problema, ko za edine svete razglašajo točno določene vrednote, ko so celo politično povsem pristranski, so še kako pripravljeni lagati, da bi koristili svoji strani. Novinarji postanejo nič manj kot vojaki v spopadu in se tako tudi obnašajo. Vsa sredstva postanejo dovoljena. Zaradi tega se družba začne vse bolj polarizirati. Nekdo, ki bere Večerni Vestnik, svet vidi povsem drugače, kot nekdo, ki bere Jutranjo Zarjo. Živita v drugačnih svetovih. Ni več skupnega, vmesnega prostora, kjer se vsi strinjajo in so potem zmožni sobivanja. Čisto očitne stvari postanejo le stvar interpretacije in boja.

Dodajmo k temu še družabna omrežja in možnost komentiranja na spletu in prisotnost novinarjev, ki se potem v majhnih vojnah spopadajo s svojimi kritiki in vse je samo še slabše.

Advertisements