Akcijski filmi so poneumljena zabava za množice. Ni posebne globine. Črno bele zgodbe,  z junaki in zlikovci, pretiravanjem borilnih veščin in nemogočimi podvigi, nasprotniki ponižani na raven brezobličnih pošasti, katerih življenje je nepomembno. Tako je povsod po svetu, ne le v ZDA, od koder nas bombardirajo s svojo filmsko produkcijo.

Zanimivo pri tem je, kako močna je še vedno ta ameriška produkcija in kako se onemogoča prihod kakršnekoli konkurence. Sploh v kinematografih. Čudež je že, da lahko na tv gledamo mehiške in turške telenovele in eno rusko risanko. V Evropi je dobro to, da se vsaj malo promovira domače serije, tako da lahko tu in tam človek vidi kakšno norveško ali dansko.

Kitajci so posneli film Volčji vojščak 2, ki je le v dvanajstih dneh podrl rekord v zaslužku na Kitajskem. V filmu se bivši pripadnik kitajskih posebnih enot (mar niso vsi?)  bori z ameriškimi plačanci, da bi rešil kitajske talce.  To je trailer:

Mogoče se bo kdo spomnil nekega drugega filma z volkovi v naslovu, turške Doline volkov – Irak, kjer so turški junaki pretepali ameriške vojake. Takrat je film naletel na številne kritike. Nadaljevanje, imenovano Palestina, so označili za antisemitski film.

Po drugi strani smo nenehno izpostavljeni filmom in serijam z ameriškimi junaki, kjer so njihovi nasprotniki predstavljeni kot nesposobni zlikovci. Ve se, da imajo pri produkciji svoje prste vmes tudi ameriške oborožene sile in obveščevalne službe. Jasno je, da skušajo preko zabavne industrije vplivati na ljudi ne le v ZDA, ampak po vsem svetu. Tako seveda počnejo tudi Kitajci, ki s filmom, v katerem se kitajski junak bori proti ameriškim barabam, krepijo nacionalizem.

Tega, da se s filmi in serijami širi ne le kulturo, ampak se tudi drugače skuša vplivati na gledalce, se pogosto ne zavedamo. Po drugi strani je vse skupaj tudi vprašanje zaslužka. Če bi bilo v kinematografih več ruskih, kitajskih, indijskih in korejskih filmov, potem bi bilo manj zaslužka za ameriške. Na koncu je vse skupaj še stvar okusa in navade.

V ZDA se še kako zavedajo pomena Hollywooda. Gre za podobno zgodbo, kot pri medijih. Zakaj se tako napada rusko RT in se je prej katarsko Al Jazeero? Ker prinaša alternativo. Če je prej vsak spodoben lokalni novinar navajal The New York Times in Washington Post, da ne rečemo, da je prepisoval, zdaj množice lahko dostopajo do alternativnih pogledov na dogajanje v svetu. Jasno, nekateri še vedno pridno prepisujejo, a moč ameriških medijev je vedno manjša. Ne le v svetu, tudi doma. Krepitev zabavne industrije drugod po svetu pomeni še en napad na ameriško prevlado in bržkone bo zaradi tega prišlo do poskusa, da se ustavi njeno izgubo statusa. Ker, če bo mladina na Nizozemskem slavila kitajskega policijskega inšpektorja in ne ameriškega, to lahko pomeni tudi, da bo s tem manj možnosti, da se taisto mladino mobilizira za boj proti kitajskemu vplivu. Več nizozemske mladine bo hotelo poslušati kitajsko glasbo, potovati na kitajsko, se bo zanimalo za kitajsko zgodovino in tako dalje.

Vidite, zato tega filma ne boste videli v kinematografih. Škode s tem seveda ne bo nobene, saj je akcije že tako ali tako preveč in je dobra le za kratkotrajno zabavo.

 

Advertisements